SEO – jaką firmę wybrać?

seoimarketing-5.png

Pozycjonowanie to proces w ramach promowania witryny internetowej, który powinien być prowadzony bardzo rzetelnie, a głównie traktowany bardzo indywidualnie. By mieć świadomość tego, czy prowadzone działania seo przynoszą rezultaty i pozytywne efekty dla firmy, należy systematycznie śledzić sytuację strony i jej wyniki. Każda osoba, zajmująca się pozycjonowaniem strony powinna, zatem w swojej codziennej pracy stosować pewnych narzędzi, które tę pracę ułatwią.

Należą do nich narzędzia analityki webowej. Jakie narzędzie analityczne są pomocne w seo? Mogłoby się wydawać, że używanie z tego typu narzędzi kosztuje specjalistę sporo pieniędzy. Oczywiście w sieci można znaleźć bardzo dużo płatnych rozwiązań, oferowanych przez firmy, zajmujące się oprogramowaniem, to jednakże korzystać możemy z równie dobrych darmowych opcji. Obowiązkowymi narzędziami analitycznymi są to dostarczane przez właściciela popularnej wyszukiwarki, czyli firmę Google, są to Google Search Console oraz Google Analytics. Pierwsza z usług umożliwia monitorować m.in. funkcjonowanie, stan indeksowania, działania ręczne, czy skuteczność strony w wyszukiwarce. Drugie rozwiązanie, czyli Google Analytics pomaga przemyśleć dokładniej ruch na stronie a także powiązane z nim zachowania użytkowników. Posiadacz strony dzięki tej analityce może dowiedzieć się, ile w danym czasie nowych użytkowników wyświetliło stronę, ile trwała sesję, jakie podstrony zostały odwiedzone i wiele innych cennych informacji o Internaucie, począwszy od wieku, poprzez płeć, skończywszy na jego umiejscowienia. Pomocne mogą okazać się też mapy ciepła, czyli tzw. heat mapy, dzięki którym dowiedzieć się można jakie elementy skupiają największą uwagę ze strony użytkownika, jakie elementy są chętnie klikane, a jakie wręcz całkiem inaczej, czyli pomijane. Dlaczego warto analizować statystyki strony? Pozycjonowanie, bez śledzenie i analizowania wyników strony internetowej mija się ze swoim zadaniem. Nie korzystając z analityki internetowej, po prostu nie będziemy mieć świadomość tego, czy prowadzone przez nas działania przynoszą efekty i czy cokolwiek zmienia się w czasie. Znając i z dużą uwagą analizując statystyki strony, możemy całkiem dobrze zaimplementować obecną strategię marketingową, aby przynosiła ona jeszcze efektywniejsze rezultaty. Sprawdź również informacje na stronie: presell linki.

Reklama