Na drodze ze sznurków

seo3.jpg

W branży marketingu internetowego na prawdę często można spotkać się z pojęciami pozycjonowania strony internetowej a także SEO. Terminy te często stosowane są zamiennie, jakoby oznaczały to samo. Jest to jednak błędne stosowane i nadużywane przez wielu fachowców, gdyż co prawda mają one cząstkę wspólnego, nie są one w pełni ze sobą tożsame.

Czym się, zatem różnią? Czym jest pozycjonowanie witryny internetowe? Pozycjonowanie to termin odnoszący się do procesu zwiększania danej domeny internetowej w wynikach bezpłatnych wyszukiwarki. Oznacza, więc to wypozycjonowanie się na konkretny zestaw fraz priorytetowych a także powiększenie ogólnej widoczności strony, tak, aby poprawić znacząco jej ruch organiczny. Pozycjonowanie składa się na szereg różnorakich działań, obejmujących on-site i off-site. Są to m.in. link building, content marketing, czyli tworzenie treści na stronie, wykonywanie audytów seo, monitoring rezultatów a także optymalizacja strony pod kątem wymagań algorytmów wyszukiwarki, czyli właśnie SEO. Czym jest SEO? SEO, czyli z angielskiego Search Engine Optimization, to nic innego jak właśnie optymalizacja strony, która ma za zadanie dostosować ją do założeń, jakie stawia nam wyszukiwarka. Jest to część pozycjonowania, a do działań SEO należą przykładowo. ustawienie meta znaczników title i description, poprawa prędkości ładowania strony, optymalizacja treści tekstowych, grafik, poprawa linków wewnętrznych, przekierowań itp. Priorytetowym założeniem SEO jest wykonywanie działań w obrębie strony, czyli on-site. Są one filarem samego pozycjonowania i bez zaprojektowania adekwatnej optymalizacji, wręcz przy właściwym linkowaniu, strona nie ma po prostu szans, by wspiąć się na szczyt wyników wyszukiwarki. Pozycjoner, czy specjalista ds. SEO? Choć terminy te odbiegają nieco od siebie pod względem znaczenia, stosowanie ich w kontekście specjalisty nie ma najmniejszego znaczenia. Osoba, pracująca nad widocznością strony w wyszukiwarce może być nazwana zarówno pozycjonerem, jak i specjalistą ds. SEO, czy specjalistą ds. pozycjonowania. Osoba zatrudniona na tym stanowisku posiada kompleksową edukację o pozycjonowaniu, analityczną i techniczną o serwisach, musi więc znać się na poszczególnych składowych pozycjonowania. Polecana strona: Pozycjonowanie Kraków.

Reklama